Miniroom backar och gör förlustresultat

Gör förlustresultat på nära en halv miljon.

Den nätbaserade babybutiken Miniroom har tidigare rönt framgångar med sina produkter och nådde bland annat 14 miljoner efter tre år i branschen.

- Vi har flyttat fyra gånger på tre år eftersom vi växt ur våra lokaler och vi har behövt mer än dubbla ytan varje gång, berättade företagets grundare och ägare Jenny Wikman då för Ehandel.se.

Annons

LÄS ÄVEN: 14 miljoner på tre år - nu börjar Miniroom sälja barnkläder

Nu tycks dock vinden ha vänt. Under 2017 nådde Miniroom nämligen 11,2 miljoner, vilket alltså var en minskning från föregående år. Samtidigt uppvisar företaget ett resultat efter finansiella poster på -611 000 kronor, alltså ett förlustresultat. Det kan jämföras med 2016 års resultat på samma post som landade på 255 000 kronor. 

Minus nära en halv miljon

Samtidigt landar årets resultat på drygt -444 000 kronor, vilket kan jämföras med ett positivt resultat på dryga 195 000 kronor under 2016.

Annons