Modekedjans e-handel omsatte 10 miljoner bara i maj

Ökade 15 procent.

Lager 157 har under den senaste tiden satsat ganska mycket på att digitalisera shoppingupplevelsen i butiken och har på så sätt stärkt sin omnikanal. Bland annat har företaget installerat konceptet Frejms, digitala pekskärmar, som låter kunden handla direkt via skärmen samt en pickup-point för onlinepaket. Nyligen lanserades även modekedjans sajt i Norge.

LÄS ÄVEN: Lager 157 lanserar i Norge - rekryterar 1000 influencers

Annons
Annons

Nu meddelar Lager 157 att bolagets omsättning, ackumulerad till och med maj, har ökat med 15 procent samtidigt som branschen i stort minskar 3,2 procent, enligt modeföretaget.

– Vi har fördelen av att alltid kunna driva samma erbjudanden både i butik och online och vi kan ställa om fort det behövs tack vare en grym laginsats. Många gånger handlar det bara om att ha kraften att genomföra hela vägen, säger Johanna Winther, operativ chef på Lager 157, i ett pressmeddelande.

Alla satsningar på e-handeln verkar ha gett frukt. Bara i maj ökade e-handeln lika mycket som företagets omsättning under de senaste månaderna, 15 procent, vilket resulterade i en omsättning på 10 miljoner kronor under den månaden.

– Det som gör att vi ökar är vårt utbud av kläder som man kan använda många gånger, och så tror jag att kunderna har börjat förstå att vi menar allvar med begreppet ”vi delar”, det vill säga kunderna upplever att de får ett mervärde eller i alla fall värde för pengarna genom vår prisstrategi, säger Johanna Winther till Ehandel.se och fortsätter:

– Vi har ju väldigt konkurrenskraftiga priser, och utmaningen är främst att övertyga kunderna om att skillnaden i upplevelse inte sitter i priset på kläderna.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!