Klart: Nätbutik tar över trafiken från Villbada-Lizas sajt

"Står för en lika god företagsetik som jag själv".

I förra veckan kunde vi avslöja att Liza Grevblad, som ligger bakom den numera smått ikoniska badbaljebutiken Villbada.se, skulle sluta som e-handlare. Konkurrensen hade helt enkelt blivit för tuff och hon hade redan från början tagit beslut om att hon inte var intresserad av att skala upp verksamheten, med allt vad det innebär.

LÄS ÄVEN: Villbada-Liza lägger ner: "Är rena vilda västern"

Annons
Annons

Fortsätter äga varumärket

I samma veva berättade Liza Grevblad att hon kunde tänka sig att ingå ett avtal med ett annat företag, om det fanns intresse av att få tillgång till den trafik som fortfarande kommer in till Villbada.se.

Nu kan vi meddela att CoolStuff blev det bolag som hann först till kvarn. Företaget tar inte över själva sajten, men de som vill handla en badbalja kommer framöver att dirigeras om till CoolStuffs sida.

- Jag kommer att ha kvar min fruktansvärda sida med all info och min story samt fortsätta äga mitt fantastiska varumärke. Men eftersom jag inte själv säljer mer och CoolStuff är min återförsäljare så dirigerar jag nu om kunderna som vill köpa balja till Coolstuff.com för de utländska besökarna samt Coolstuff.se för de svenska. Så kan kunderna fortsätta bada! skriver Liza Grevblad i ett mejl till Ehandel.se.

"Känns fantastiskt bra"

Villbadas grundare har tidigare sagt till Ehandel.se att hon redan från början var beredd på att hennes idé skulle kopieras, och att hon därför inte lider av att lämna livet som e-handlare bakom sig nu när prispressen blev för stark och de konkurrerande nätbutikerna för många.

Valet av CoolStuff som ny samarbetspartner känns helt rätt, tycker hon.

- CoolStuff står för en lika god företagsetik som jag själv och har varit med under hela resan så därför känns denna lösning helt fantastiskt bra, avslutar Liza Grevblad.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!