Nelly lanserar två lokala nätbutiker i Polen

Nelly fortsätter sin lokala anpassning ute i Europa. CDON Group meddelar idag att koncernens modesegment nu har lanserat lokala betaversioner av butikerna Nelly.com, och NLYman.com i Polen.

I slutet av 2013 lanserade Nelly.com sin globala e-handel, men man har även satsat på lokala versioner. Bland annat har Storbritannien och Frankrike fått lokala varianter av nätbutiken, och nyligen var det även Belgiens tur.

Nu tar man och lanserar lokala betaversioner av butikerna Nelly.com och NLYman.com i Polen. Den senare är en systerbutik till Nelly som lanserades i februari och som främst riktar sig till män. Kanske inte helt oväntat med tanke på namnet.

Annons
Annons

En snabbt växande marknad

Nelly.com och NLYman.com har tidigare varit tillgängliga för den polska marknaden via butikens engelskspråkiga EU-sajter, men nu erbjuds alltså kunderna lokalt anpassade versioner.

Lanseringen i Polen ska ge modesegmentet en ökad lokal närvaro på ytterligare en e-handelsmarknad.

– Lanseringen i Polen är ett spännande steg i modesegmentets expansion. Den polska marknaden är en av de snabbast växande e-handelsmarknaderna i EU och vi tror att Nelly och NLYman, med sina starka och unika erbjudanden, kommer att uppskattas av de polska kunderna, säger Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group.

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!