Nets tar in ny marknadschef – hon fick jobbet

Ska "tydliggöra företagets tjänsteutbud gentemot handlarna".

Betalleverantören Nets, som tillsammans med dotterbolaget DIBS nyligen lanserade en egen e-handelskassa, har nu kommit fram till att det behövs lämplig personal för att marknadsföra den utåt.

Kommer att leda marknadsteam 

Lösningen blev att rekrytera en ny marknadschef och valet föll på Kathinka Ahlgren, som närmast kommer från en tjänst som Chief Marketing Officer på Coromatic Group. På Nets Merchant Services får hon titeln Head of Marketing, och blir nordiskt ansvarig för bland annat digital marknadsföring.

Annons
Annons

- Vi är mycket glada över att ha attraherat en så kompetent och duktig person som Kathinka till Nets. Hon kommer att leda vårt marknadsteam i arbetet med att öka marknadskännedomen om NetsMerchant Services - särskilt i Sverige men även i de andra nordiska länderna - samt tydliggöra vårt breda tjänstutbud gentemot handlarna, säger Patrick Höijer vice VD på Nets Merchant Services i Sverige, i ett pressmeddelande.

"Ett spännande bolag med bra teknik"

Kathinka Ahlgren uppges ha mer än 20 års erfarenhet av marknadsföring, inte minst inom IT-branschen, och hon har haft flera höga positioner för bolag som Axway Nordic, MicroStrategy och Sterling Commerce.

- Nets är ett spännande bolag med mycket bra teknik, innovation och människor och som verkar inom en bransch som konstant utvecklas och förändras. Att Nets satsar och förstår vikten av stark marknadsföring är också väldigt positivt, kommenterar Kathinka Ahlgren.

Kathinka Ahlgren tillträder sin nya tjänst den 11 september i år och kommer att vara baserad på Nets kontor i Stockholm.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!