Ny mobilapp med virtuell anställd ska sköta din e-handel

Ping och Kit!

Den globala e-handelsplattformen Shopify, som driver runt 600 000 nätbutiker, har lanserat en ny mobilapp som de tror kan förändra hur e-handlare bedriver sin verksamhet. Appen går under namnet Shopify Ping och tanken är att du ska kunna sköta nätbutiken var du än är.

- Det är en allt-i-ett meddelande app som låter e-handlare spendera mer tid på det som är mest viktigt - att sömlöst driva sina företag och att fördjupar kundrelationerna, säger Michael Perry produktchef på Shopify.

Annons
Annons

Ping ska samla nätbutikens alla sociala plattformar i en app, så att e-handlare endast behöver besöka en plats för att svara på alla de frågor som kommer in ifrån kunderna.

"Mer än en chattapp"

Från start är dock integrationen ganska tunn och det är endast Facebook och chattverktyget Chatkit som kopplas ihop i Ping. Planerna är dock stora och den nya appen ska expanderas.

- Shopify Ping är mer än en chattapp. Med en växande lista över funktioner och integreringar är Ping ett nytt sätt för företagare att arbeta ute på vift och att bekvämt bygga upp sin verksamhet från en enda plats, förklarar e-handelsleverantören.

Virtuell anställd vid namn Kit

Inuti appen ska det även finnas en virtuell anställd, kallad Kit, som ska hjälpa till med flera olika uppgifter som att till exempel skapa Facebook- och Instagram-annonser.

- Vill du fixa till dina produktfoton? Kit kan göra det. Vill du hitta nya produkter att lägga till i din nätbutiks sortiment? Kit kan också göra det åt dig. Var du än är - hemma, utomlands eller på språng - så kan du prata med Kit genom Shopify Ping och få jobbet utfört, skriver företaget.

Ping är gratis att använda för de som använder Shopifys plattform och ska idag finnas för nedladdning i Apples App Store, men en Android-version ska också vara på ingång.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!