Ny sajt hjälper E-handlare att lyckas internationellt

De flesta e-handlare har med största säkerhet koll på de inhemska högtiderna och trenderna. Men det kan vara svårt att veta vad som gäller i andra länder vid en specifik tidpunkt. Nu finns ett hjälpmedel som ska få e-handlare att dra nytta av vad som händer utanför sin egen hemmamarknad.

PayPal har nyligen lanserat en ny sajt, PayPal PassPort, som ska hjälpa e-handlare att expandera och sälja internationellt. Webbplatsen innehåller bland annat en mängd information om specifika länders traditioner, helgdagar, handelscykler och försäljningsutveckling.

Man får även tips om kulturella seder, tabun samt trender. Sajten innehåller utöver det lite hårdare fakta och information, som till exempel vilka regler som gäller när det kommer till logistik, tull, skatter, valutakurser och andra avgifter.

Annons
Annons

Interaktiv karta

Sajten och dess tjänster ska vara helt gratis att använda och en av de mer intressanta verktygen är en interaktiv karta som visar hur försäljningen ökat och minskat under vissa perioder.

Kartan visar den gränsöverskridande e-handeln under olika tider på året. Det så att du till exempel kan se när Kina köper en stor mängd varor från USA, eller när kineserna föredrar att handla från kanadensiska företag, kanske på grund av en förändring i växelkursen.

Enligt PayPal passar sajten och dess information bäst för företag som säljer säsongsbetonade eller trendkänsliga produkter. Men sajten är givetvis till för alla företag som är intresserade av att expandera försäljningen internationellt.

 

Källa: PCMag

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!