Nytt okönat varumärke har precis kommit till världen

Lanserades globalt direkt.

Igår eftermiddag föddes en helt ny sajt, Nosociety.com. No Society grundades av Carl Falkenberg, som valde att lansera e-handeln globalt från dag ett. 

Företaget ser hudvårds- och modemarknaden ur ett "veganskt unisex-perspektiv", och har som mål att "förändra normer gällande både hudvård och individualitet". 

Annons
Annons

– No Society är ett varumärke som har utvecklats ur insikten om hur tydligt uppdelad marknaden är mellan normer och manligt/kvinnligt. Dagens konsumenter känner ett minskat behov av att placera varumärken i förutbestämda fack. Sortimentet har utvecklats för att passa många människor och deras behov - oavsett stereotyper och kön, skriver företaget i ett pressmeddelande. 

Företagets hållbarhetstänk är en mittpunkt i hela affärsidén som genomsyrar alla delar.

Alla hudvårdsprodukter är, som sagt, veganska och produceras i Stockholm. Förpackningarna är tillverkade av återvunnet material och sockerrörsfibrer. 

– Efter många år inom bland annat skönhetsindustrin känns det spännande att lansera ett varumärke med en skalbar go-to-market-strategi. Då vi säljer alla produkter genom egen webbshop kan vi hålla en prisnivå som gör oss mer tillgängliga än om vi hade haft merparten av försäljningen genom återförsäljare. Det tillåter oss att fokusera mer på utvecklingen av produkterna, säger Carl Falkenberg.

No Society har redan, i detta tidiga skede, fått in flera investerare och däribland; Dj:n Axwell som annars går under namnet Axel Hedfors, Martin Bjäringer som är delägare i Björn Borg och grundare av investmentbolaget Monterro, Ida Sofia Klingspor grundare av företaget VASS Productions samt Christian Manhusen som ska ha arbetat inom skönhetsindustrin i över ett decennium. 

– No Society har hittat en spännande öppning i marknaden som jag sett behovet av att fylla under mina år inom strategisk och operativ kommunikation i en exploderande skönhetsbransch. Skalbar affärsmodell, normbrytande ambitioner med en tidsenlig varumärkespositionering, stort hjärta och ett hållbarhetstänk som genomsyrar allt. Givet att merparten av bolagets första investerare har olika bakgrund och nätverk som kompletterar varandra, kan vi även bidra med värdeskapande utöver kapital, säger Ida-Sofia Klingspor.

Och Axel ”Axwell” Hedfors tillägger: 

– Efter att ha träffat Carl på lunch genom en gemensam polare, fick jag tidigt uppfattningen att No Society täpper till en viktig lucka på marknaden.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!