ONLY i massiv expansion – öppnar 50 butiker i Sverige

"Kommer automatiskt att få effekt på vår digitala närvaro".

Modekedjan Only, som ingår i den danska Bestseller-koncernen, är mitt i en stor butiksexpansion. I denna ingår bland annat att de ska öppna 50 nya butiker i Sverige under de närmaste tre åren. 

Enligt branschtidningen Dagens Handel ska en av butikerna ligga i det nyrenoverade köpcentret Femman i Göteborg. Den kommer att vara 250 kvadratmeter stor och ska invigas i slutet av 2018. Den butiken väntas bli den åttonde i Sverige, men fler ska det alltså bli. 

Annons
Annons

Räknar med online-effekt

Även om expansionen alltså handlar om fysiska butiker, förväntar sig Only att utbyggnaden även ska få en positiv effekt på bolagets e-handelsverksamhet. 

- Vi kan bekräfta att vårt varumärke Only planerar att öppna 50 nya butiker i Sverige. Vi jobbar kontinuerligt med att skapa starka kopplingar mellan våra offline- och onlinekanaler och att öppna 50 nya butiker kommer automatiskt att ha effekt på vår online-närvaro i Sverige, skriver Onlys Brand Director Finn Paulsen i en kommentar till Ehandel.se.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!