Partykungen utökar sitt sortiment med trycksaker

Nätbutiken Partykungen har haft en fartfylld start på sommaren. Efter uppköp och nya betalmöjligheterna är det nu dags att utöka sortimentet genom att erbjuda trycksaker där du kan få ditt egna tryck på produkten.

Det verkar vara full fest hos Partykungen.se i sommar. Först köpte man upp en av sina nischade konkurrenter och tidigare leverantörer, Glowsticks.se, och i förra veckan kopplade e-handlaren på Swish som nytt betalsätt i kassan.

Nu tar Partykungen och utvidgar sitt sortiment genom att erbjuda trycksaker där kunden kan få sitt egna tryck på produkten.

Annons
Annons

– Vi har märkt att allt fler kunder efterfrågar personliga varor där de kan sätta sin egen prägel. Tidigare har det varit svårt för oss att erbjuda detta eftersom vi inte har några egna tryckmaskiner. Tack vare ett nytt samarbete med en extern leverantör kan vi trycka produkter on-demand till konkurrenskraftiga priser, säger Joel Svensson, grundare och inköpsansvarig på Partykungen.se.

Längre leveranstid

Produkter med personligt tryck tillverkas först vid beställning, något som gör att leveranstiden kommer att ligga runt på 7-14 dagar. Något man på Partykungen inte tror kommer att vara något problem.

– Det är superkul att vi äntligen kan erbjuda produkter som är helt unika. I ett första steg kommer vi bland annat erbjuda pappmasker med din egen nuna, ballonger med valfri text och life-size cutouts, vilket är en utskuren bild i kartong på en stående person i verklig storlek. Den sistnämnda tror jag personligen mycket på, tänk dig att få en kopia av dig själv på födelsedagsfesten, säger Martina Persson som är produktansvarig på Partykungen.

Om testet med de nya produkterna faller väl ut finns redan nu planer på att utöka med ytterligare produkter.

– Vi tror mycket på detta och har redan nu börjat titta på om vi kan utvidga sortimentet ytterligare med till exempel banderoller, studentskyltar och ordensband. Så länge vi kan lägga ut arbetet på en extern leverantör tar vi en minimal risk samtidigt som vi kan ge kunderna ett bättre erbjudande, säger Martina Persson.



Källa: Press

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!