Plattformen för alla kanaler drar in 30 miljoner dollar

E-handelsplattformen Hybris som lockar till sig allt fler aktörer på den svenska marknaden har fått tillskott i kassan. Riskkapitalbolagen Meritech, Greylock, och Huntsman Gay slänger in 30 miljoner dollar i det tyska bolaget.

Hybris grundades 1997 och har sitt huvudkontor i München, Tyskland. Bolaget satsar stenhårt på e-handel och erbjuder sin plattform till företag som General Electric, Nespresso, 3M, Toys R Us, Levi’s och Nikon.

I Sverige ska de stå bakom bland annat H&M, Indiska, Bikbok, PutFeetFirst, Clas Ohlson, XXL Sport och Granngårdens e-handel.

Annons
Annons

Plattformen verkar minst sagt vara på frammarsch och nu får de alltså ett tillskott på 30 miljoner dollar av nya och befintliga investerare. Kapitalet skall användas till att förstärka företagets närvaro i USA och Europa. Samtidigt som de vill accelerera på nya tillväxtmarknader.

OmniChannel för hela slanten

Hybris säger att de idag är den enda plattformen som omfattar handel i alla kanaler, även kallat omnichannel.

- Investeringen representerar ytterligare ett viktigt steg mot vårt mål att utveckla hybris till en av de bästa och största affärssystemsföretagen i världen, säger hybris CEO Ariel Luedi, och fortsätter, med dessa ytterligare resurser kan vi fortsätta innovera och bygga den bästa handelslösningen på marknaden, utöka våra marknadsandelar geografiskt och vårt ekosystem av partners.

Meritech och Greylock är nya investerare och Huntsman Gay är sedan tidigare den största investeraren i Hybris. Meritech har bland annat investerat i Facebook, och Greylock i LinkedIn.

- Det är en enorm fördel att ha stöd och ledning av en så erfaren grupp investerare, säger Carsten Thoma, COO på hybris, och fortsätter, vi är stolta över att Huntsman Gay fortsätter investera i vår verksamhet och att vi kunde få med Meritech och Greylock Israel, som båda har ett utomordentligt gott rykte och en imponerande meritlista i teknologi- och programvaruvärlden.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!