Qliro landar ännu en storkund – har nu 30 anslutna e-handlare

"Samarbetar endast med större utvalda aktörer".

Under sommaren 2016 lanserade Qliro Groups betalföretag Qliro en egen e-handelskassa. Den fick namnet Qliro One och riktade sig redan från början till större e-handelsföretag, eller till bolag som åtminstone hade ambitionen att växa sig stora.

LÄS ÄVEN: Qliro utmanar Klarna med egna checkouten Qliro One

Annons
Annons

Designtorget och Outdoorexperten 

Till en början användes kassan förstås av Qliro Groups egna bolag, men även externa jättar som Lyko och Bangerhead var snabba med att hoppa på tåget. Sedan dess har skaran av e-handlare med Qliro One vuxit stadigt och i dag kom beskedet att iPiccolo, som bland annat driver e-handeln inkClub.com, också har valt att samarbeta med betalleverantören.

- Vi har nu cirka 30 e-handlare anslutna. Det är en blandning av "gamla gruppbolag" och helt "externa" handlare. Några exempel är CDON, Nelly, Gymgrossisten, Skånska Byggvaror, Tretti/Whiteaway, Campadre, Outdoorexperten, Designtorget, Lyko, Parfym.se, Bangerhead och nu även iPiccolo, berättar Qliros CCO David Lundqvist i ett mejl till Ehandel.se.

Det krävs fortfarande en viss omsättning för att komma i fråga för Qliro One. IPiccolo räknar till exempel med att omsätta 800 miljoner kronor under 2019.

- Vi riktar endast in oss mot större e-handlare för att säkerställa att vi ska kunna ha ett tätt och produktivt samarbete med våra partners. Därför har vi valt en strategi som innebär att vi endast samarbetar med större utvalda aktörer, förklarar David Lundqvist.

"Får en beprövad betallösning"

Utöver inkClub.com driver iPiccolo en rad nätbutiker inom allt från kontorsmaterial till vitaminer. Bolagets tio nätbutiker finns i ett tiotal länder och har omkring 100 anställda.

Företaget grundades för 20 år sedan och har hittills haft en egen fakturalösning. Den byts nu ut mot Qliros variant.

- Vi tilltalades av Qliros konsumentfokuserade erbjudande. Med Qliro får vi en kundvänlig partner och en beprövad betallösning som möjliggör för oss att fokusera på kärnverksamheten och fortsatt tillväxt, säger Martin Benckert, vd för iPiccolo, i ett pressmeddelande.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!