SL stänger sin e-handel efter tekniska problem

Har fått in 200 klagomål.

Sedan i förra veckan har Stockholms Lokaltrafik, SL, haft tekniska problem med biljettförsäljningen i sin e-handel. Bland annat ska resenärer ha klagat på att de betalat för biljetter som sedan aldrig kommit och SL ska ha fått ta emot runt 200 klagomål om ärendet.

"Håller på att felsöka"

Idag fattades beslutet att stänga ner e-handeln, åtminstone tillfälligt.

Annons
Annons

- Vi har haft problem med att det inte har gått att köpa biljetter på nätet. Då vi inte vet omfattningen av problemet så har vi valt att stänga funktionen adär man kan köpa biljetter på Mitt SL. Vi håller på att felsöka och lösa problemet så fort som möjligt, säger SL:s presskommunikatör Christian Hoffman till Aftonbladet.

"Det tog några dagar"

Exakt vari problemet består är oklart, men enligt SL ligger det hos systemleverantören.

Christian Hoffman menar också att orsaken att man inte stängt ner e-handeln direkt är att SL först behövde få insyn i problemet.

- Det tog några dagar innan man kunnat få en bild av problemet. Vi kommer också att kolla på hur hanteringen av det här har fungerat, säger han till tidingen.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!