Skånska Byggvaror skall passera 600 miljoner

Den gamla postorderjätten och numera omnikanalhandlaren Skånska Byggvaror är på stark frammarsch. 2013 var ett rekordår och 2014 började lika fantastiskt. Nu rapporterat företaget att även hösten påbörjats starkt med en tillväxt på 51 procent för e-handeln.

Skånska Byggvaror skall ha haft en fin start på hösten och i augusti växte omsättningen med 40 procent jämfört med i fjol.

Företaget som den senaste tiden gått ut i detaljhandeln med fysiska showrooms satsar samtidigt stort på e-handeln. Detta ska ge resultat och under augusti har e-handeln växt med 51 procent jämfört med samma månad förra året.

Annons
Annons

– Vi fick en bra start direkt i augusti med våra kampanjer i både Sverige och Norge. Vi har fått fina synergier mellan e-handel och butiker och känner att båda kanaler stärker varandra. Våra nya butiker i Göteborg och Stockholm har fått en mycket bra start och totalt växte vår butiksförsäljning med nästan 200 procent i augusti, säger Anders Johansson Eickhoff, VD Skånska Byggvaror.

Multikanal i Norge

Företaget meddelar även att deras norska satsning, via nätbutiken Grønt Fokus, också går mycket bra. Även i Norge har man slagit upp ett showroom i Kristiansand.

– Sedan är det väldigt roligt att vår satsning på den norska marknaden går så bra och även där har vi framgång med vår omnikanalsatsning, säger Anders Johansson Eickhoff.

Totalt har företagets omsättning ökat med 26 procent i år och man räknar med ett nytt "all time high" och att omsättningen passerar 600 miljoner kronor för 2014.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!