Smartphoto räknar med över 1 miljon besökare i jul

Personliga fotoprodukter är hett under granen och fotoproducenten räknar med nya besöksrekord när julhandeln nu drar igång.

PostNord förbereder sig inför en ny rekordjul medan Bring och Klarna räknar med att julhandeln på nätet kommer att öka med nästan 20 procent i år.

Även e-handlarna märker av trycket och fler än 50 procent av Elgigantens kunder väntas beställa via nätet under julhandeln. Elektronikhandlaren är dock långt ifrån ensamma om att tro på en glad e-jul.

Annons
Annons

– Vi har redan högt tryck och räknar med att vi kommer att hamna på över 1 miljon besökare totalt under julhandeln bara på Smartphoto.se, säger Anna Willgohs, E-commerce manager på Smartphoto Nordic.

Kalendrar och muggar i topp

I takt med att svenskarna handlar allt mer online växer även antalet mobila shoppare. På Smartphoto ser man redan nu en ökning med 39 procent och man har bland annat lanserat en app för iPhone och Android för att möta efterfrågan.

I appen kan kunden enkelt hämta bilder från telefonens album, Facebook, Instagram och sitt eget smartphoto-konto, för att sedan beställa fotoprodukter direkt från mobilen. En del av Smartphotos affärsidé går ut på att göra det möjligt för kunderna att skapa personliga fotoprodukter, en gångbar idé när det närmar sig jul har det visat sig.

– Våra produkter är både roliga att skapa och att ge bort. Vad som blir årets julklapp 2015 är ännu inte avgjort men storsäljaren mugg med foto ligger i topp bland fotopresenter. Fotokalendrar toppar alltid och väntas göra så även 2015, säger Anna Willgohs.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!