Sporthandel på nätet får ny designchef

Har tidigare jobbat på KappAhl och Stadium.

Craft Sportswear, som designar och tillverkar träningsprodukter som säljs hos återförsäljare och sedan 2015 även i den egna e-handeln, får en ny designchef. 

Från och med den 14 augusti blir det nämligen Paul Laing som kommer att leda det svenska sportvarumärkets designarbete. 

Annons
Annons

- Vi jobbar hela tiden med att stärka och bygga varumärket Craft. I det arbetet spelar designen en central roll och vi är mycket glada att Paul Laing kommer att ansvara för denna viktiga del. Pauls huvuduppgift blir att ta Crafts produktuttryck in i framtiden och anpassa vårt erbjudande till ett modernt retail-landskap. Han kommer definitivt att bli en nyckelspelare i varumärkets utveckling, säger Crafts produkt- och marknadschef, Daniel Högling, i ett pressmeddelande.

"En stor passion för sport" 

Paul Laing har tidigare jobbat som designchef på både KappAhl och Stadium och har en speciell förkärlek till sportbranschen.

- Jag har en stor passion för sport och funktion och ser det som en ynnest att få kombinera detta intresse med mitt kall, som är design och uttryck. Craft är ett mycket spännande varumärke som står på tröskeln till att bli en etablerad global spelare. Jag ser verkligen fram emot att vara med och ta varumärket till nästa nivå, säger han.

Ett långsiktigt steg

Och enligt Daniel Högling så är rekryteringen av Paul Laing ett av flera steg i företagets förnyelsearbete, som har det långsiktiga målet att skapa kontinuerlig tillväxt.

- Rekryteringen av Paul är en mycket bra början på denna resa, avslutar Högling.

 

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!