StylePit hoppas Fyndiq ska ge ökad försäljning

Nystartade nätbutiken StylePit, som ägs av SmartGuy-koncernen, satsar vidare på merförsäljning via externa kanaler. Sedan tidigare har man stora delar av sitt sortiment på Blocket Shopping, nu lägger man även ut delar av sitt sortiment på Fyndiq.

SmartGuy-koncernen lanserade i slutet av mars ett nytt koncept på den svenska marknaden, StylePit. En nätbutik som kommer att erbjuda ett gemensamt koncept för kvinnor, män, barn och sportintresserade.

I samband med det startade man även ett samarbete med Blocket Shopping. Något som innebär att man kommer att lägga ut omkring 20 000 produkter på köp- och sälj-sajten. StylePit fortsätter sin satsning på merförsäljning och lägger nu ut delar av sitt sortiment på Fyndiq.

Annons
Annons

- Fyndiq är en mycket intressant merförsäljningskanal för oss genom vilken vi kan få upp lageromsättningshastigheten på produkter som rör sig lite trögt. Fyndiq har en lockande affärsmodell som har lyckats förvandla begrepp som ”fyndvaruhus” till ett framgångskoncept, säger Sïmon Saneback, Norden-vd på StylePit.

Kompletterande säljkanaler allt vanligare

Att e-handlare använder sig av kompletterande säljkanaler är något som vi skrivit om innan. Bland annat att allt fler svenska nätbutiker även lägger ut hela, eller delar av sitt sortiment på Tradera. Och att StylePit väljer att komplettera med Fyndiq, förutom Blocket känns inte så långsökt.

Sïmon Saneback har tidigare uttryckt sig positivt om just Fyndiq, och även nominerat företaget till Årets E-handlare under kommande Nordic eCommerce Award 2013. Även Fyndiq är så klart nöjda med det nya samarbetet, att större aktörer som StylePit väljer Fyndiq är ett första steg i företagets nya fokus att även attrahera de stora handlarna i Sverige.

- Det känns häftigt att få en så stor och snabbväxande handlare som StylePit ansluten till Fyndiq. Jag är övertygad om att vi kommer att ha ett mycket framgångsrikt samarbete med Sïmon och StylePit, säger Fredrik Norberg, marknadschef på Fyndiq.

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!