Svensk e-handlare till Norge – kräver jakttest av de anställda

"En helt ny sorts e-handelsresa".

För drygt ett och ett halvt år sedan gick Apoteas vd Pär Svärdson och Trettis före detta chef Filip Karlander in i e-handelsprojektet Widforss. Ambitionen var att företaget skulle bli störst på nätet inom jakt, och förra året utsågs Widforss till Årets Nykomling av Prisjakt. 

– Under perioden juli till december 2017 omsatte vi drygt 10 miljoner kronor, berättade vd:n Filip Karlander i ett mejl till Ehandel.se.

Annons

LÄS ÄVEN: E-handeln Widforss nådde tio miljoner på sex månader

Nu tar jaktaktören Widforss steget utanför Sverige. Open Air Group, som äger Widforss.se, lanserar nu Widforss.no i Norge. Den som blir vd för den norska sajten är Lars-Øystein Iversen som senast kommer från Skittfiske.no. Han har en e-handelserfarenhet som sträcker sig så långt tillbaka som till 2006.

Trots en lansering i Norge kommer de båda sajterna att dela samma lager i Sverige, tillsammans med Apotea. I Norge har sajten dock ett eget huvudkontor som ligger Sandefjord. Därifrån sköts all kundservice och planen är att anställa fler medarbetare inom kort. Men kraven är tydliga - kandidaterna måste ha en stark bakgrund från försäljning, kundservice, logistik, e-handel och jakt. Och de som anställs kommer att få gå igenom ett jakttest. 

– Vi satsar på att bygga en nätbutik med jätteambitiösa medarbetare som kan hjälpa kunderna med att komma ut i naturen - med rätt produkter. Tillsammans med våra kunder vill vi delta i en helt ny sorts e-handelsresa här från kontoret i Sandefjord. På grund av just detta har jag sett fram emot att gå in i den här rollen och byta företag, säger Lars-Øystein Iversen till vår systersajt eHandel.com.

LÄS VÄEN: E-handelsprofiler gör om ny bransch - ska bli störst inom jakt

Annons