Svensk nätbutik öppnar global e-handel för skosnören

Svenska Shoepanda satsar internationellt.

I februari fick Shoepanda en ny delägare i CLVR - vars ambition är att bygga en e-handelsgrupp med företag som säljer olika typer av förbrukningsvaror. Och det dröjde inte länge förrän samarbetet gav Shoepanda stöd i ryggen för nya satsningar.

Nu meddelar nämligen företaget, som sedan tidigare driver den svenska butiken Skoprodukter.se, att det är dags att satsa internationellt. Nu lanserar företaget två internationella sajter i ett svep med de nya butikerna 24laces.com och Shoepanda.com.

Annons

Enligt ett pressmeddelande från Shoepanda riktar sig Shoepanda.com främst till EU-kunder medan 24laces.com ska vara en global sajt som är “dedikerad för skosnören".

"Viktigt tillväxtmål på lång sikt"

Enligt Shoepanda har företaget via sitt samarbete med CLVR lyckats få fram resurser som har inneburit att det går att snabba på utvecklingstakten.

- Sverige kommer sannolikt vara huvudfokus under överskådlig tid men vi ser redan nu potential till att den internationella affären kommer vara viktig för att nå tillväxtmål på lång sikt, säger bolagets grundare Heini Frykendahl i pressmeddelandet.

Heini Frykendahl räknar med att bolagets internationella försäljning ska återbetala sig redan i år.

- Konverteringen för 24laces.com har varit tvåsiffrig under testperioden vilket också var väntat givet den tydliga inriktningen- däremot har efterfrågan från USA varit en positiv överraskning, säger hon.

CLVR siktar på en omsättning för hela gruppen, som också omfattar bland annat Sortiment.se, på 30 miljoner kronor inom tre år. 

Annons