Svenskt klädmärke satsar digitalt med ny E-handel

Det snabbväxande varumärket Morris lanserar e-handel. Sajten, som vänder sig både till återförsäljare och konsument, är tänkt att vara ett komplement till de fysiska butikerna. Målet är samtidigt att inspirera sina kunder och bli ett mer lättillgängligt varumärke.

Morris grundades 2004 av Jan och Eva Alsén och deras flaggskeppsbutik ligger på Humlegårdsgatan i Stockholm. Företaget har sedan starten främst sålt herrkläder men i fjol lanserades även en damlinje, Morris Lady.

Varumärket säljs i Sverige, Norge, Danmark samt Finland och för att stärka sin digitala närvaro lanserade man nyligen en ny sajt. I samma veva som den nya sajten såg dagens ljus lanserades även en e-handel.

Annons
Annons

Ett mer tillgängligt varumärke

Den nya webbshopen vänder sig både till återförsäljare och slutkonsument och är tänkt att vara ett komplement till de fysiska butikerna.

Själva shoppen ska ge en känsla av en gammal dagstidning utan att kännas gammal och tanken är att inspirera och erbjuda mer innehåll som nyheter, kampanjer och Morris Magazine.

– Genom att aktivt visa oss, våra produkter och våra återförsäljare skapar vi ett mer tillgängligt varumärke. Vi ser detta som en naturlig utveckling i vår höga ambition att alltid leverera högsta kvalité i service mot våra återförsäljare och slutkunder, säger Jan Alsén, grundare och kreativ chef.

Källa: Press, Habit

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!