Tailor Store fortsätter sin internationella expansion

Svenska Tailor Store satsar vidare i Europa, men även utanför. Företaget som säljer skräddarsytt på nätet fortsätter nu sin geografiska expansion och öppnar i Polen, Singapore och Indien.

De senaste två åren har Polen varit en av de snabbast växande e-handelsmarknaderna i Europa. Sex av tio polacker har tillgång till bredband vilket motsvarar 19 miljoner människor. Kläder och mode är dessutom det segment som har störst omsättning i Polen.

Därför expanderar nu Tailor Store, som nyligen delade med sig av sina erfarenheter om att sälja skräddarsytt på nätet, till Polen.

Annons
Annons

– När vi ser att svensk modehandel på nätet fortsätter att tappa så växer vi något på den Svenska marknaden. Det beror delvis på att vi samarbetar med skrädderier ute i landet samt har en egen butik i Stockholm. Men vi är långt i från nöjda med detta och satsar nu vidare på nya marknader – Polen, Indien och Singapore, säger Jan Höjman, vd på Tailor Store.

Asien nästa

I slutet av 2013 meddelade Tailor Store att man låg i startgroparna för en större resa ut i Europa. Bland annat har Finland, Nederländerna och Belgien fått lokala versioner, men nu lockar även länder utanför Europas gränser.

Först ut är Singapore och Indien, två intressanta satsningar från företagets sida. E-handeln i Indien har sett en enorm tillväxt de senaste två åren, och har en medelklass som är lika stor som Europas befolkning.

– Vi satsar vidare i våra stora huvudmarknader Sverige, Tyskland och England, men då konkurrensen ökar där är det viktigt för oss att även söka nya marknader. Tailor Store har ett unikt koncept med skräddarsydda kläder som du designar själv och eftersom Sverige förknippas med kvalitet i länder som Polen och Indien, så tror vi att vår e-handel och våra produkter kommer fungera bra i dessa länder. Dessutom har vi byggt upp ett väl fungerande regelverk för hur vi ska expandera till andra länder. Detta kommer bli spännande, säger Tobias Lindblom, marknadschef på Tailor Store.

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!