Tictail släpps på svenska i samarbete med Loopia

Den svenska e-handelsplattformen Tictail presenterade under Nordic E-commerce Summit den största uppdateringen sedan lanseringen för ett år sedan. I ett samarbete med Loopia finns nu Tictail på svenska, och snart rullar man ut plattformen i fler språk.

För ett år sedan lanserades den svenska e-handelsplattformen Tictail på Nordic E-commerce Summit. Sedan dess har man växt till över 14 000 butiker i 98 olika länder och i dag var man tillbaka på NES och presenterade sin största och mest efterfrågade produktuppdatering sedan lanseringen.

I samarbete med Sveriges största webbhotell Loopia, är Tictail nu tillgängligt på svenska

Annons
Annons

– Det är jättekul att äntligen ha Tictail ute på svenska, det har länge varit den mest efterfrågade featuren från våra svenska butiker och vi försöker alltid att lyssna på feedback från våra kunder. Extra roligt är att vi lanserar detta tillsammans med en sådan stark svensk spelare som Loopia. De känns väldigt relevanta och vi är stolta över att jobba med dem, Säger Carl Waldekranz, VD Tictail

Loopias kunder först ut

Genom samarbetet är det också Loopias kunder som först får ta del av lanseringen av Tictail på svenska. De får även Tictails applikation "Custom Domain" gratis så länge de är kund hos Loopia.

Applikation kostar normalt sett 9 kronor i månaden i Tictails App Store och gör det möjligt för kunden att koppla sin Tictail-butik till sin egen domän.

– Vi vill alltid erbjuda våra kunder de bästa och enklaste tjänsterna. Tictail är kul både för techkunniga och nybörjare. Tjänsten används både av privatpersoner, små företag och större detaljhandlare så som Cheap Monday och Lufthansa, så att välja Tictail som ehandelserbjudande för våra kunder kändes självklart, speciellt när vi kan erbjuda våra kunder ett mervärde genom Tictails Custom Domain app säger Jimmie Eriksson, VD Loopia.

Kommer ytterligare språk

Tictail har tidigt sagt att deras mål är att bli världens mest använda och älskade e-handelsplattform. För att nå dit kommer man nu att satsa mer lokalt och Tictail kommer därför att rulla ut i fler språk de närmsta månaderna. Först och främst kommer butiken utåt sett mot slutkonsumenten att översättas, men så småningom även hela Tictails interface.

Tidigare i år öppnade Tictail även upp sin interna appmarknad där butikerna har möjlighet att prenumerera på "appar", eller olika tilläggsfunktioner till grundtjänsten Tictail.

Annons
Annons

Förutom Custom Domain-appen finns idag även apparna Password protect, Klarna, Promo Codes och Dropped carts. En dryg månad efter lanseringen av Tictail App Store använder 30 procent av alla butiker en eller flera appar.


Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!