Touchize intar världen – blir en del av PrestaShop

"Ett oerhört behov av mobil e-handelsteknologi".

Nyligen kunde vi berätta hur svensk mobilteknik satsade utomlands. Den svenska e-handelsleverantören Touchize öppnade kontor i Danmark och blickade samtidigt ut mot världen. Ambitionen var global och företaget berättar nu om det första steget på denna resa.

LÄS ÄVEN: Svensk mobilteknik för e-handel går utomlands

Annons

Touchize har nämligen ingått ett samarbete med den globala e-handelsplattformen PrestaShop, som sägs användas av 270 000 e-handlare världen över.

- Att starta vår globala lansering med en etablerad plattform som PrestaShop gör att vi på en gång når ut till alla PrestaShops e-handlare på en global nivå. Att döma av responsen här i USA så verkar det finnas ett oerhört behov av en mobil e-handelsteknologi som Touchize Commerce. Framför allt är det enkelheten och upplevelsen för konsumenten som väcker intresset, säger Touchize vd Jesper Deleuran i ett pressmeddelande.

"Unik komponent i vår mobila satsning"

Det var i samband med e-handelskonferensen IRCE i Chicago som samarbetet utannonserades. PrestaShops vd Alexandre Erumiy verkar minst lika exalterad som Jesper Deleuran.

- Med Touchize Commerce har vi en verkligt unik komponent i vår mobila satsning. Det är inte så ofta som man har en produkt med en så tydlig och stark “Uniqe Selling Point” och som testats och bevisat levererar resultat på den nivå som Touchize Commerce gör. Vi förväntar oss mycket av att Touchizes del i vår mobila strategi 2018 och framåt, säger Alexandre Erumiy.

Partnerskapet innebär rent konkret att Touchize:s Drag-2-Buy teknologi kommer att integreras direkt in i PrestaShop-plattformen och den ska gå att aktivera av handlare med endast ett klick. Funktionen, som primärt ska göra det lättare att handla via mobila enheter, ska vara gratis i en månad för de som använder PrestaShop.

Annons