Prisregn: Tysk gigant blev årets nätbutik i Norge

Tog hem vinsten bland 1100 tävlande.

När Bring i slutet av förra veckan bjöd in till sitt årliga e-handelsevent Load i Oslo, passade logistikföretaget också på att utse Årets Nätbutik. Utmärkelsen - som har delats ut sedan 2007 - gick det här året till Zalando, som fick priset för bland annat sitt arbete med personalisering.

- Zalando investerar kontinuerligt för framtiden för att förbli relevant för kunden, och har en genomgående proffsig och enkel köpupplevelse. Det är en av få onlinebutiker som för närvarande klarar av att anpassa kundkanalen baserat på data och avancerad teknikanvändning, säger Johan Holgersson, jurymedlem från Posten Norge och Bring, i ett pressmeddelande.

Annons

Urbans pris mottogs av Nora Johre och Krenare Seljmani

"Alltid villig att dela med sig"

Utöver priset Årets Nätbutik, delade Bring också ut priser till "Årets stjerneskudd" - ett pris som gick till sportbutiken Urban. Dessutom utsågs e-handelsprofilen Einar Øgrey Brandsdal, som bland annat driver skönhetsbutiken Cocopanda, till "Årets Vägvisare".

- Han är angelägen om kontinuerlig utveckling genom att prova nya saker - och är alltid villig att dela med sig av sina insikter till andra i branschen. Han är en riktig entreprenör och en av få som har satsat även utanför Norge, och dessutom gjort det med framgång, löd juryns beskrivning av Einar Øgrey Brandsdal.


Einar Øgrey Brandsdal

På andra och tredje plats kom Getinspired och IKEA. Totalt ska 1100 butiker ha varit med och tävlat. I årets jury satt totalt sju personer från bland annat Bring och Klarna.

Annons