Velour by Nostalgi får ny säljchef

Har tidigare jobbat för e-handlarna Lyle & Scott och Tiger Jeans.

Det svenska herrmodevarumärket Velour by Nostalgi, som har en egen e-handel, får en ny säljchef. Rickard Lindström heter han och har tidigare jobbat för Lyle & Scott samt Tiger Jeans.

Blir ansvarig för utlandssamarbeten

Han blir nu senior säljansvarig för Velour’s totala försäljning samt ansvarig för att utveckla de nya samarbeten i Storbritannien, Norge och Italien. Han kommer också att ansvara för nya konton såsom Gatt, Åhléns och NK.

Annons
Annons

- Velour känns som en spännande utmaning med en look som passar mig. De gör en aktuell ompositionering med hållbarhet i fokus. Både slutkonsumenterna och samhället i stort blir mer medvetna om miljön och om hur kläder tillverkas, så samarbetet med Svanen är ett första steg till en bättre och renare värld, säger Rikard Lindström i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: E-handlare bakom världens första Svanenmärkta jeans

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!