DIBS vill bli “single point of contact” för betalningar

Betalleverantören DIBS meddelade häromdagen att de ansökt hos Finansinspektionen om att bli betalningsinstitut. Nu har deras vd, Eric Wallin, förtydligat lite vad detta innebär i en intervju på sidan Introduce.

På frågan hur denna förändring kommer att påverka erbjudandet mot kund svarar Eric följande:

Annons

– I dagsläget behöver kunderna själva hantera kontrakt och betalningsflöden från olika kortinlösare, internetbanker och fakturautställare. För de kunder som själva inte har resurser för detta, kommer lösningen innebära att DIBS blir "single point of contact" vad gäller internet- och mobila betalningar.

Denna förändring mot att lyfta bort mer av kundernas administrativa börda, och gå mot en kontaktpunkt för kund, skall inledas till sommaren. DIBS förväntar sig då ha fått sitt tillstånd och några månader efter det ska de kunna lansera fullt ut kommersiellt.

Mer om denna ansökan här, och hos Introduce.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!