En platt design skall göra Prisjakt enklare att använda

Den svenska prisjämförelsetjänsten Prisjakt, där många nätbutiker listar sina produkter, har fått en helt ny design. Tjänsten fick nyligen en helt ny logotyp och nu fortsätter alltså omklädnaden av tjänsten.

Prisjakts nya design är ett ganska stort avsteg ifrån den tidigare och mycket platt i sin grafiska utformning. Den ser nästan ut att vara responsiv, men det är den inte.

Företaget meddelar att den nya stilen skall underlätta användandet av tjänsten och göra det enklare att navigera på sajten.

Annons
Annons

– Gränssnittsdesign gör sig ofta bättre i platt sådan eftersom det lättare kan lyfta fram det du kan göra på sidan och låter dig fokusera mer på innehållet. Det blir till exempel tydligare vad som är en knapp och vad som inte är en knapp än tidigare. Vi har gjort oss av med alla övertoningar och istället lagt större fokus på färger och linjeavskiljningar, säger Prisjakts designer Pierre Orsander.

Sökrutan i fokus

Den nya sidan bjuder även på en gigantisk sökruta, en funktion som förstås används mycket av besökarna.

– Sökrutan är en av de viktigaste och mest använda funktionerna på Prisjakt och genom att göra den till det första man ser blir det lättare för nya användare att komma igång och hitta rätt produkt, berättar Pierre.

Att sidan inte är responsiv eller mobilanpassad vägs förstås upp av att Prisjakt har appar för de flesta plattformarna. Den nya sajten sägs även göra det mer enhetligt mellan företagets appar och webbsidan.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!