EVENT: B2B Online Stockholm – 11 februari

B2B Online Stockholm arrangeras av Ehandel

B2B idag, imorgon och långt därefter

Tid: 2020-02-11, 08:30
Plats: Operaterrassen, Karl XII:s torg, 103 22 Stockholm
Pris: Standardbiljett 2995kr exkl. moms och  Leverantörsbiljett 4995kr exkl. moms

KÖP DIN BILJETT HÄR

B2B Online är ett självklart val för den som vill vara med och påverka, få insikter och kunskap om just B2B- försäljning online. Vi diskuterar allt som händer just nu och hur framtiden ser ut inom B2B- försäljning på nätet. 

Besök eventsajten här www.b2bonline.se

Bildresultat för köp biljett"

Agenda - B2B Online Stockholm 2020

08:30  Registrering startar

09:30   Introduktion med Alexander Van Riesen (Moderator)

09:45  Jens Axelsson, Avensia

Kundupplevelse för äkta lojalitet - Vad kan B2B lära från B2C världen?

 Att byta en leverantör har aldrig varit enklare än idag! Djupa, varma och genuina kundrelationer är i dagens affärsvärld inte längre en konkurrensfråga. Det handlar om ren överlevnad för att vara relevant på morgondagens affärsmarknad.

Vi ger dig våra perspektiv, reflektioner, lärdomar kring drivkrafterna bakom detta och vad som krävs för att lyckas bli ett mer kundcentriskt företag.

10:20    Johanna Tömmervik

Framtiden är ingen önskelista

I en tid då alla organisationer genomgår någon form av digital transformation fylls etern ständigt av nya begrepp som Virtual Reality, Augmented Reality, Artificiell Intelligens och Internet of Things. Hur kommer egentligen tekniken att förändra verkligheten som vi känner den idag? Med ny teknik krävs innovation och nya tankemönster där vi behöver hitta ett sätt att förhålla oss till teknikutvecklingen som inte bara är nytt, utan också gör nytta för människor.

11:00    Julia Ingelson

EC-GO Candy tvärs kanaler

Julia kommer prata om EC-GO’s resa från att sälja godis på nätet och via en prenumerationstjänst till privatpersoner, till att lansera ett eget varumärke och börja sälja till företag / återförsäljare. Idag jobbar EC-GO med återförsäljare som ICA, MatHem, Apotea, SAS, Choice Hotels och företag som H&M, IKEA, Tre(Hi3G) Grant Thornton och Netlight. EC-GO erbjuder ett medvetet godisval som sprider glädje. Vegansk och ekologiskt Fair trade.

11:30    Lunch

12:30  Malin Sjöman

Från direktsälj och fysiska handslag till e-handel och content marketing

B2B-försäljning handlar lika mycket om att hjälpa kunder att hitta lösningar på sina utmaningar som att inspirera kring nya affärsmöjligheter. Så vad händer när dialogen blir alltmer digital och affären flyttar ut på nätet? Vem ansvarar för att utbilda, inspirera och entusiasmera företagets kunder när säljaren inte längre finns med i bilden? För allt fler B2B-företag stavas lösningen content marketing.

13:30    Gustav Stenbeck

Mötet mellan hållbarhet och lönsamma affärer

Fokus i Gustavs föreläsningar ligger på varför hållbarhet är så stort i dagens samhälle och varför det kommer fortsätta växa. Miljö- och hållbarhetsfrågorna har en vetenskaplig bakgrund, men det är långt ifrån hela förklaringen. Han exemplifierar ofta med bolag och organisationer som framgångsrikt använder sig av hållbarhetsfrågorna framgångsrikt för att skapa mer lönsamma affärer.

14:00    Kaffe & nätverk

14:45    Pontus Staunstrup

Tre tips för att göra bättre content 2020

Pontus Staunstrup, känd content marketing-expert, tipsar om tre saker stora och små B2B-företag kan göra för att skapa bättre innehåll.

15:15    Petter Askergren

Artisten, varumärket och entreprenören

Med sina nio album, mängder av hits, fingertoppskänsla som företagare och smart marknadsföring har Petter varit oavbrutet aktuell sedan genombrottet med låten "Vinden har vänt" 1998. Föreläsningen "Artisten, varumärket och entreprenören" handlar om Petters kreativa entreprenörskap och imponerande artistkarriär och bjuder publiken på en intressant inblick i hans framgångsrika arbetsliv. Dessutom stimulerar föreläsningen till nytänkande och ger tips om hur man håller koll på sitt varumärke och hur sponsring kan användas effektivt.

16:15    Avslutning

KÖP DIN BILJETT HÄR

 

Moderator och Talare -  B2B Online Stockholm 2020

 

Johanna Tömmervik

Innovation Managment, Coworking och Community Management & Podcast host

Johanna Tömmervik är en engagerad och påläst navigatör inom dessa områden, men har också mångårig praktisk erfarenhet av att utveckla innovativa lösningar och team. Med sin kunskap och nyfikenhet inspirerar hon organisationer till nya sätt att tänka på och möta framtiden.

 

Julia Ingelson

Grundare EC-GO

Julia Ingelson driver det medvetna godisbolaget EC-GO. Affärsidén är att leverera ekologiskt och veganskt godis till sötsugna svenskar. Och det verkar inte råda brist på sådana. Svensken äter mest godis i världen, och godiskonsumtionen bara fortsätter att öka varje år.

 

Malin Sjöman

VD och senior marknadskonsult Crescando

Malin Sjöman har drygt 20 års erfarenhet av marknadsföring, produktledning och affärsutveckling inom business-to-business. Hon har tidigare bland annat varit marknadschef på mobiloperatören 3 och produktledningschef på Ericsson. Malin är idag marknadskonsult och driver B2B-byrån Crescando som hjälper B2B-företag växa med affärsdrivande marknadsföring. Hon är även en flitigt anlitad föreläsare och uppskattad workshopledare.

 

Gustav Stenbeck

Entreprenör och investerare, nischad på hållbara affärer 

Gustav Stenbeck är miljöaktivisten som blev riskkapitalist. Med erfarenhet från Greenpeace, multinationella företag och från startupvärlden talar han om hur hållbarhet håller på att förändra det ekonomiska landskapet i rasande takt och hur det påverkar sättet bolag gör affärer på. Både idag, imorgon och långt därefter.

Gustav har ett förflutet som hållbarhetschef åt Petter Stordalens Nordic Choice Hotels och blev under tiden där utsedd till en av Sveriges tre bästa hållbarhetschefer. Idag är han affärsängel och företagsledare och ägnar all sin tid och sina resurser till att arbeta där hållbarhet och affärer möts. Han har hands-on erfarenhet av vilka hållbarhetsinitiativ som funkar inom både stora och små bolag och utmanar många tidigare sanningar inom hållbarhetsvärlden.

Gustav har ett brinnande engagemang för bolag, organisationer och myndigheters förändringskraft. När publiken lämnar en av Gustavs föreläsningar så gör de det med nyvunnet engagemang och kunskap. Kanske lämnar de även med en önskan att förändra världen.

 

Pontus Staunstrup

Pontus är digital marknadsföringsstrateg, med focus på Content/Inbound marketing samt Account Based marketing. Han har främst arbetat med B2B-marknadsföring, både på företags- och konsultsidan, i 30 år.

Pontus har även skrivit böcker om content marketing och content, är en efterfrågad föreläsare samt undervisar i digital marknadsföring runtom i Skandinavavien.

 

 

Petter Askergren

Hiphop-artist  och entreprenör

Petter är inte bara en av Sveriges mest framgångsrika konstnärer, han är också både författare och berömd entreprenör. I sina populära föreläsningar hämtar Petter historier från sitt eget liv för att inspirera publiken.

 

 

Alexander van Riesen (Moderator)

Head of Innovation and Senior Commerce Advisor, Avensia

Alexander van Riesen har arbetat de senaste +20 åren, sedan de tidiga dagarna av kommersialiseringen av Internet redan 1995, med att framgångsrikt hjälpa företag och organisationer, från nystartade företag till multinationella företag, att förstå hur deras verksamhet påverkas av digitaliseringen. Och hur de kan navigera i det nya landskapet och ändra sina företag för att överleva. Han arbetar i skärningspunkten mellan affär och digitalt och har en förmåga att prata om komplexa saker på ett engagerande sätt som är lätt för lyssnaren att förstå.

 

Jens Axelsson

Senior Commerce Advisor, Avensia

Jens har haft ledande befattningar inom detaljhandel och reseindustrin i många år, exempelvis Head of CRM & Ecommerce på KappAhl, Head of Marketing & Omnichannel på MQ och Head of Customer Strategy inom Stena Line. Jens har lång erfarenhet inom relationsbyggande handel, modernisering av kunderbjudande och organisatoriskt förändringsarbete. Jens arbetar idag på Avensia som Senior Commerce Advisor där han hjälper olika företag i deras kommersiella utvecklingsarbete.

 

Bildresultat för köp biljett"

 

Stort tack till vår partner som gör B2B Online möjligt!

 

 

Har du frågor om våra event? Kontakta Sahra Thurdin, Head of Events på Ehandel sahra@ehandel.se +46708140110


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!