Ehandel.se - Visa ett inlägg - Ej uthämtade paket
Visa ett inlägg

Gammal 2010-11-04, 12:44
Richie72 Richie72 är inte uppkopplad
Veteran
http://www.mediconline.se
Mediconline Sverige AB
@butik21

Reg.datum: jun 2010
Richie72 has a spectacular aura aboutRichie72 has a spectacular aura about
Standard

Vi hade ett ärende där en kund struntade i att hämta ut paketet. Hon fick förstås påminnelse från Klarna och mailade oss. Hon var extremt arrogant och skapade väldigt mycket arbete.
Jag gör följande (vilket är en rutin när kunder gör dåliga saker jag inte förväntat mig):
1. Går i taket här på kontoret och skriker att det är förjävligt och säger till alla runt omkring: Hur arrogant/dumma/falska/ kan folk vara? Detta pågar mellan 1-3 timmar.

2. Klagar hos min sambo hemma undrar vad det är för tider vi lever i.

3. Mailar kunden och ber henne snällt att i fortsättningen kontakta oss om hon önskar ändra eller makulera en order.

4. Krediterar fakturan och låter kunden slippa alla kostnader

5. Hoppas (naturligtvis väldigt naivt) att någon journalist någon gång ska få upp ögonen för att vi har världens bästa kundservice och att det är bättre att handla stödstrumpor hos oss än det någonsin kommer bli att handla i fysisk butik.

Jag ser det som en del i marknadsföringen. Målet för butik21 är faktiskt att ha världens bästa service vad gäller returer, byten, återbetalningar. Om kunden "glömmer" att avbeställa sin order så får vi vara snälla och ha överseende med det.

Det är en del av e-handeln precis som snatteri är för fysiska butiker.