Ehandel.se - Visa ett inlägg - Medlemspresentationer - Berätta om dig själv!
Visa ett inlägg

Gammal 2011-04-03, 20:49
Marks-Bleeds.se Marks-Bleeds.se är inte uppkopplad
Nyfödd
n/a
n/a

Reg.datum: mar 2011
Marks-Bleeds.se is on a distinguished road
Standard

Då är det även tid för mig att presentera mig här som ny medlem. Har smugit omkring och läst en hel del på forumet innan jag nu äntligen registrerade mig.

Har nu drivet egna företag i ca 10 år. Mer eller mindre sen jag fyllde 18 då första bolaget registrerades. Då det var början på 90-talet kunde alla med lite kunskap om programmering tjäna lätta pengar på att bygga hemsidor, och så blev det även för mig. Under studietiden på gymnasiet och sen universitetet fortsatte jag med att bygga såväl hemsidor som databaser åt blandade företag. Dels i mitt eget bolag, men även som underkonsult åt andra.

Då flera av mina kunder mer och mer även ville ha hjälp med det grafiska, och detta stämde bra överens med mina intressen gled bolaget mot att mer bli en grafisk byrå istället för en webbyrå. På grund av detta kom jag snabbt i kontakt med ganska många trycker, vilket ledde fram till mitt nästa bolag.

Efter en snabb förälskelse i en storformatsskrivare hos ett tryckeri startade jag sidan Canvas-Photos.se. Genom denna erbjöd jag fototavlor vilket sammanfogade flera av de saker jag gillar. Foto, design, företagande och lite programmering.

Canvas-Photos.se gick bättre än jag hade förväntat mig och mitt studentrum räckte inte till. Således blev det en flytt till företagsinkubatorn VentureLab i Lund och strax efter det till de förta helt egna lokalerna. Samtidigt passade jag på att anställa mina första jobbare på timbasis.

Förutom många egna kunder lyckades jag även knyta till mig flera "konkurrenter" och agerade snart drop-shipper åt fyra anda canvas-sidor på nätet.

Företaget gick således så bra att jag tillslut fick erbjudande om uppköp, vilket jag accepterade för snart 18 månader sen.

Efter några år med flera små företag vid sidan om studier och sen en anställning kändes det skönt att bara få luta sig tillbaka som "bara" anställd.

Dock tog det inte lång tid innan tristessen slog till och det stod klart att jag måste ha egna bolag. Således inleddes arbetet med att hitta nästa roliga grej. Förra hösten var full av idéer, tester och räknande, och den första mars i år slog portarna upp för WallExpression.se.

Åter igen blev det ett bolag inom design och heminredning. Denna gången dock med vinyl som bas och väggord och väggdekor som produkter.
Som innan är allt egenutvecklat när det rör sidan, shoppen, backend-system och logistiksystem. Hur det går denna gången får vi se, men förhoppningsvis skall även denna historia sluta positivt.

I övrigt så kan jag berätta att mitt "vanliga" arbete är som produktchef/coo på en teleoperatör. Så har ni frågor om mobiler, abonnemang, sms-lösningar och telefonväxlar så skall jag göra mitt bästa för att hjälpa er.

Det var det om mig. Får hoppas det inte blev för långt.
Svara med citat