Ehandel.se - Visa ett inlägg - Medlemspresentationer - Berätta om dig själv!
Visa ett inlägg

Gammal 2011-05-02, 14:32
busbjörnens avatar
busbjörnen busbjörnen är inte uppkopplad
Nyfödd
http://www.busbjornen.se

Reg.datum: mar 2011
busbjörnen is on a distinguished road
Standard

Hej!

Marcus Lagerstedt heter jag och är 28 år. Har precis fått mitt andra barn (en tjej som föddes för 5 dagar sedan) och har en son på 2 år sedan tidigare.
Är gift och bor sedan några år tillbaka i ett stomrest hus som vi sedan har byggt/bygger själva. Har lagt runt 3000 timmar på huset och är ännu inte färdig ;(

Vi driver Busbjörnen.se som säljer leksaker och barnkläder. Främst så är det jag och min kära mor som arbetar med detta, då min fru jobbar som arbetsterapeut på sjukhuset.

Har sysslat med datorer sedan jag var 15 och hoppade av gymnasiet i 2:an för att börja jobba. Kan lite om varje men är bäst på C#.Net , SQL och VB6. Gillar problemlösning och är bra på logik/matte. Är tyvärr sämre på web och grafiska lösningar, så där får man hanka sig fram så gott det går.

Jobbade ett antal år som programmerare åt min fars företag som då hade Interflora som största kund. Ekonomisystem men framför allt förmedlingssystem för bland annat interflora.se och blommogram.se
Efter en konstig upphandling blev vi plötsligt utan jobb och startade upp Webogram som vi drev i 3 år. Efter massor av arbete och dåligt med lön så såldes bolaget till Gift2dag (chokladogram.se) som såg ut att bli en bra affär. Ända tills verkligen kom ifatt och företaget gjorde konkurs. Många års slit helt utan lön då all betalning skett i aktier, och man får börja från 0 igen.

Nu satsar vi allt som går på det sista kortet busbjörnen.se, och det ser i alla fall lovande ut efter 1,5 år. Är belånad upp över öronen och med ett på tok för stort lager för omsättningen (1,3 milj lager, 2 milj omsättning) så inser man att även om man kan data/matte så är man en rookie på e-handel. Men man lär sig så länge man lever och det gäller att hela tiden hänga med i utvecklingen.

Kan lägga till en liten notis om våra googleproblem som jag tror kan vara intressant. Vi anlitade ett seriöst företag för att få hjälp med att utforma hemsidan bra ur ett seo-perspektiv, och hade börjat plocka lite platser innan vi i november 2010 försvann helt. Alla sidor fanns indexerade men rankade inte något förutom vårat eget varumärke. Vi kämpade hela våren med att ändra och förbättra och till slut efter 100-tals ändringar så kom vi tillbaka i sökresultatet i slutet på maj. Det är få som har hört talas om liknande problem, speciellt då det inte handlar om en affiliate eller länk-katalog utan en helt vanlig webshop. Men men, nu är vi back on track så det är bara att jobba på.

/Mvh Marcus Lagerstedt
Svara med citat