Ehandel.se - Visa ett inlägg - köpa aktiebolag
Visa ett inlägg

Gammal 2011-09-19, 13:40
NO LINGOs avatar
NO LINGO NO LINGO är inte uppkopplad
Flitig Medlem
www.evofilm.se
EVOFILM solfilm till bilar
@nolingo

Reg.datum: sep 2011
NO LINGO is on a distinguished road
Standard

Om du inte har bråttom är det enkelt att själv regga ett AB. Hos bolagverket/verksamt tar det ca 10-15 minuter att regga ett AB inkl alla skatteblanketter om du har e-legitimation. Kostar ca 2500 kr har jag för mig. Nackdelen är att det tar 3-6 veckor innan det är klart. Har du lite mer bråttom så har jag bara goda erfarenheter av Standardbolag som fixar det på några dagar, kostar dock runt 10 000 kr. Det svåraste är att få igenom ett namn. Gör namnet så "krångligt som möjligt" så ökar chanserna att det går igenom. Tex Pelles badrumsinredningar i västra Småland AB. Du kan ändå använda tex Pelles badrum i din annonsering och ta domänen pelles.se men försöker du regga Pelles AB kommer du garanterat att få nobben. Köper du från Standardbolag så får du ett org.nummer direkt och kan börja verka direkt i ditt nya bolag och sen lösa namnfrågan ifetrhand om det krånglar. Reggar du själv måste du vara säker på att få igenom namnet annars riskerar du att hamna i långbänk. Mitt senaste AB krävde 18 försök innan jag fick igenom namnet