Ehandel.se - Visa ett inlägg - Webbutik - Tips!
Visa ett inlägg

Gammal 2013-09-28, 11:57
FredrikGusts avatar
FredrikGust FredrikGust är inte uppkopplad
Senior Medlem
pålyset.se
Jolix AB
@FredrikGust

Reg.datum: nov 2011
FredrikGust will become famous soon enough
Standard

+1 från mig också. Man kan göra allt med en Opensourcelösning om man vill. Man har beroenden mellan olika moduler där inte alla fungerar tillsammans och ett versionsbyte kan innebära att väldigt mycket får göras om varje gång.

Har man en väldigt begränsad budget och inte vill knyta upp sig i avtal kan en halvtaskig implementation av Opencart, Prestashop, Woocommerce eller Magento göra att man helt fokuserar på teknik i stället på vad och hur man säljer.

E-handel så som all handel är mer att vara duktig på att sälja än exakt vilka funktioner man har till en början. Säljer man vet man vad som är viktigt och vet vad som kan förbättras. Det kan man ta med sig när man tar nästa steg i stället för att tro man får till allt rätt direkt.

Vi körde igång med Opencart just för att lära känna vår kund och vilken typ av produkter som sålde. Hade jag som ändå jobbat i över 20 år som IT-konsult insett hur mycket tid som gick till teknik i stället på att sälja hade jag valt en hyrd lösning i början.