Ehandel.se - Visa ett inlägg - Pengar försvinner hos Certitrade
Visa ett inlägg

Gammal 2014-10-24, 20:55
Henke Henke är inte uppkopplad
Nyfödd
www.butik

Reg.datum: nov 2009
Henke is on a distinguished road
Standard Pengar försvinner hos Certitrade

Använder ni Certitrade så bör ni dubbelkolla utbetalningarna. Förra fredagen så saknades utbetalning från 3 av 7 dagars transaktioner. Kanske bara vi som drabbats? I vilket fall skickades aldrig något informationsmeddelande ut. Har jagat Certitrade hela veckan. När jag fått svar hänvisar de till att systemen är så invecklade och komplexa att fel uppstår och att man inte kan förvänta sig snabb åtgärd. Man måste be om uppdatering för att få någon information och hemsidan proklamerar "Inga driftstörningar".
Nu har det gått en hel vecka och jag har fortfarande inte fått besked om att felet har lösts. Dock informerade de idag om att betalningarna i fortsättningsvis kommer att försenas en bankdag pga av manuell kontroll.

Idag var det dags för nästa utbetalning. Allt ser rätt i ut specifkationen men summerar man beloppen så visar det sig att summan inte stämmer. Över 40% av pengarna saknas(!!). Har inte fått svar från dem eftersom jag upptäckte detta strax efter kl 16 då de redan stängt.
Enligt hemsidan finns inga kända driftstörningar. Verkar som Certitrade spårat ur helt och hållet.
Svara med citat