Ehandel.se - Visa ett inlägg - Pengar försvinner hos Certitrade
Visa ett inlägg

Gammal 2014-11-03, 20:44
Hasse Hasse är inte uppkopplad
Novis
www.pysselportalen.se
Pysselportalen

Reg.datum: jan 2012
Hasse is on a distinguished road
Standard Fattas pengar från Certitrade

Det har "försvunnit" pengar från mina transaktioner också från Certitrade. De senaste 3 veckorna diffar det på ca 5000 kr (som saknas). Jag blir väldigt orolig när jag läser om detta företag här på forumet. Funderar på att ta bort kortbetalningar från min webbutik tills detta får sin förklaring.... då kommer jag dock förlora kunder.

Jag har pratat i telefon med en Anders Ekström, försäljningschef angående detta. Han sa då att han personligen inte var tillräckligt insatt i detta, utan jag skulle prata med någon annan på ekonomiavdelningen som skulle ringa upp. Nu ikväll fick jag följande mail från honom:
"Hej
Tack för trevligt samtal.

För att bringa ordning på referenserna och att få summorna att stämma ber ekonomi dig att du skriver ett mail med dina siffror så kommer det att hanteras snarast med en ordentlig check up.

Det är lite svårt att bearbeta telefonledes då det ska loggas in på ett par olika sidor och jämföra betalningsbesked mm och dessutom ha ett utlåtande från teknikavdelningen.

Så kan du skramla ihop några rader så skickar jag vidare.

Godkväll / Anders"

Känner mig inte precis lugnare av detta. Siffrorna måste väl ändå de ha på Certitrade? Ska jag behöva skicka de uppgifterna till dom - det känns inte alls bra!

När jag googlade på Certitrade fick jag upp siffror som visade att deras vinst bara var 38 tkr 2013. Ett så stort företag? Vart tar alla pengar vägen i så fall? Vi som är deras kunder betalar ju alla en duktig slant för deras tjänster. Jag vore glad om fler kunde dela med sig av sina erfarenheter om dom! Vad skulle ni gjort i mitt ställe?
Svara med citat