Ehandel.se - Visa ett inlägg - Börja från 0 - SEO /on-page sökord/bygga sidor
Visa ett inlägg

Gammal 2016-01-21, 23:12
.RIHTT .RIHTT är inte uppkopplad
Nyfödd
Ingen
Företag_OLD

Reg.datum: aug 2015
.RIHTT is on a distinguished road
Standard Börja från 0 - SEO /on-page sökord/bygga sidor

Börjat bygga sidor, lite produkter i WooCommerce.

Vad är era spontana tankar om hur hårt man ska designa sidor, efter sökorden?
Det här är enligt många guider,krönikörer och bättre vetande extremt viktigt.

Man ska börja med aktuella sökord - bygga sidor med rubriker,text - sk on-page optimering även för hur innehållet presenteras utanför vår site. (på sökresultaten helt enkelt redan innan dom klickar på länken till oss)

Tex i mitt fall har jag hittills gjort 2 produktkategorier.
Dessa syns i sidfältet hela tiden (gadgets i vänster sidmarginal)

Menyn jag gjort (som är 5 separata nya sidor)
Har i nuläget
#1 Mitt Konto
#2 Varukorg
#3 Kassan
#4 Webbutik
#5 Om oss..

Notera att ordningsföljden inte är spikad än, man kan ju ändra den hur som.

länk till sida#4 är en specifik sida som heter e butik där produktkategorierna likaså presenteras i följd. Jag antar folk vill enkelt hitta hit även om dom hamnat någon annanstans så att säga när dom navigerar runt på siten. Fungerar bra i mobilen bla enligt mina tester.
Det bör tillkomma kanske 2 till produktkategorier, men en hel del vill jag klumpa ihop. Men det kanske är fel väg att gå?

För i princip. Om man ska utgå från vad folk kan tänkas söka på, så måste man ju snarare ha en sida för varje sökord inkl relevant rubrik,text i fallande ordning...

right?

Detta får jag inte ihop! jag kan ju inte skapa ett 20-tal produktkategorier (sidor) , i varje fall inte synliga då det blir alldeles för spretigt. Dessutom blir det otroligt mycket data, dvs material att lagra med text och bild utifrån alla tänkbara scenarion av sökningar. Hur ska man göra med alla dessa varianter, få dom att framträda endast vid sökord men inte enligt gängse navigering på sidan?

”keyword cannibalization”

Är om man har flera sidor som tävlar om samma sökord.
Därför är regeln att endast ha 1 sida tillägnad åt sig.

Ursäkta om det blir mycket, förvirrande men klockan börjar bli mycket
Svara med citat