Ehandel.se - Visa ett inlägg - Börja från 0 - SEO /on-page sökord/bygga sidor
Visa ett inlägg

Gammal 2016-01-22, 19:08
.RIHTT .RIHTT är inte uppkopplad
Nyfödd
Ingen
Företag_OLD

Reg.datum: aug 2015
.RIHTT is on a distinguished road
Standard

Klart min site är för kunderna, men mest troligt är att dom hittar till mig utifrån sökningar.

Ex:
Jag har i nuläget 2 produktkategorier.

Byxor
Skor

Men ska trafik hamna på min sida, utifrån sökord (som kanske märket) på skon måste man ju designa alla sidor enligt den där on-page- principen. Där man aktivt måste välja massa sökord som är aktuella enligt google-statistik & trender.

Googlar någon på "fräscha skor"

kan vi låtsas att första sidan ser ut ungefär så här i grova drag:
--------------------------------------------------------------

1 betald plats
2 betald plats
3 betald plats

4. www.rihhtsskor.se/fräscha-skor-för-alla/sko1
"Moderiktiga fräscha skor till sommaren med lägsta pris garanti"

5. www.skor.nu/herrskor/strl-42/

6. randomkonkurrent.se....

7. osv

=ska man högt i resultaten bör man ha relevanta sidor där dessa sökord figurerar.
Då heter direktlänken något identiskt/mycket snarlikt sökordet som mitt fiktiva exempel i fetstilt.

Text inom "citationstecken" presenteras ju redan i sökresultaten, den måste således plockas från en specifik sida & man måste själv veta hur sökmotorn plockar detta. Var,varför, hur och så måste en enskild produkt ha precis rätt produktbeskrivning .

Min specifika sida (produkt) skulle alltså då behöva vara designad och författad på ett specifikt sätt, låt oss låtsas man navigeras till en sida som har följande form:

www.www.rihhtsskor.se/fräscha-skor-för-alla/sko1

produkter/skor/sko1

[BILD ]

Moderiktiga fräscha sommarskor av tyg

399 ;- LÄGG I VARUKORG

-- produktbeskrivning --

fräscha skor i tyg. passar dam som herrar
bla bla bla bla bla

När jag kollar runt, måste man alltså ha söktermen i
sida /länk
produkt
rubrik
i produkttext

För att den ska premieras och anses relevant av sökmotorn. Kollar man på sådana här sökningar i alla möjliga branscher är principen likadan.
De betalda första platserna ( som ovan 1 2 3...) är annonser.
Annonserna har sällan någon produkt eller ens förhandsgranskad text som innehåller mina sökord "fräscha" "skor" utan är mer generella.

Således skulle jag som konsument sortera bort dom direkt.

De betalda annonserna i högerfält på en söksida, är ofta också väldigt tvetydiga. De innehåller sällan relevanta termer utifrån en sökning utan anspelar snarare på skor generellt. Det här ser jag överallt...
Svara med citat