Ehandel.se - Visa ett inlägg - Dela lärdomar från externa e-handels trender och rapporter
Visa ett inlägg
 
Gammal 2018-03-07, 19:06
extraledljus extraledljus är inte uppkopplad
Ny medlem
www.extraledljus.se
extraLEDljus
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5
extraledljus is on a distinguished road
Standard Dela lärdomar från externa e-handels trender och rapporter

Startar en ny tråd för att dela externa rapporter som ger bra insikter om trender och marknader. Genom dessa lärdomar kan vi operativt förbättra e-butiker och ge våra kunderna det bästa service och en unik upplevelse.

Ett första tips är E-barometern

Ett annat tips är KPMG "The truth about online consumers" - mer kring marknadsföring men värdefulla insikter. De listar 4 steg till köp:
Steg 1 - Medvetenhet: Triggers och influencers
Steg 2 - Behandling: produkt- och företagsforskning
Steg 3 - Konvertering: bestämmer var och när man ska köpa
Steg 4 - Utvärdering: Erfarenhet och feedback


Ständiga förbättringar är ett måste för att hela tiden ta hand om våra kunder men även för att svensk e-handel ska hålla bra kvalitet. Lyfter upp två frågor:
1. Hur ser köpprocessen ut för de olika generationerna: baby boomers, generation x och millenials. Hur ökar man bäst servicen för att göra dessa grupper nöjda?
2.Vi försöker i vårt e-butik att samla feedback efter köpprocessen genom konversation med kunderna via e-post - hur gör ni dessa undersökningar för att säkerställa att t.ex. logistiken har gått smidigt till. Vi får information från transportören men denna data är främst siffror.

Senast redigerad av extraledljus den 2018-03-07 klockan 19:11.
Svara med citat