Ehandel.se - Visa ett inlägg - Den ultimata Varubrevslådan 340x240x70 mm 2 maj 2018
Visa ett inlägg

Gammal 2018-05-15, 10:58
gvh gvh är inte uppkopplad
Nyfödd
www.gronateimporten.se
Gröna Teimporten AB

Reg.datum: jan 2018
gvh is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Vi har sett att Posten registrerar pack o plocks 7cm lådor som 8cm.
Så de är helt värdelösa att använda.
Vilken låda har ni postat?

Jag har postat 788006, se citat från mitt tidigare inlägg nedan, och det paketet har klarat 7-cm-gränsen varje gång hitintills...

"Deras 3mm well art nr 790043 320x225x60 anges nu med yttermått, 326x231x72, vilket gör att den ej får skickas som framtida Varubrev. Nu vet inte jag om dom verkligen har mätt lådan, utan yttermåttet är bara matematiskt utifrån tjockleken på pappen och lådans konstruktion. Nu har inte jag just denna låda, men jag har samma storlek i budgetversionen, vilken finns under Budgetlåder i menyn. Dessa har man inte angett måtten på.

Jag har alltså art nr 788006 320x225x60, framför mig ihopmonterad och tejpad. Wellpappen är ca 2,8 mm tjock enligt mitt skjutmått. I hörnen, där höjdmåttet borde vara högst, såvida man inte har ett minst 60mm högt föremål i lådan (när jag meter höjden i lådan tycks den vara någon mm under 60 mm), är måttet mellan 67 och 69 mm på de kartonger jag har monterat, det beror väl lite på hur man viker och exakt hur wellpappen har blivit stansad. Men när jag ställer in mitt skjutmått på 70 mm så ser man att lådan är tunnare! Lätt. Kanske kan funka sämre med en annan "upplaga", men mina kartonger är under 70 mm!"
Svara med citat