Ehandel.se - Visa ett inlägg - Vem behöver inte debitera VAT i england?
Visa ett inlägg

Gammal 2018-09-03, 10:59
VATadvisers avatar
VATadviser VATadviser är inte uppkopplad
Har Ehandel.se som hobby
1Time.se, Fotbollshjälm.se Fotbollsskydd.se, Protecthead.com (på sidan om, ILogic systems AB)
E2 Redovisning AB, Ilogic Systems AB (Arbetar även som Director VAT & Commercial Flows/Volvo Penta

Reg.datum: nov 2012
VATadviser is on a distinguished road
Standard

Hej

England har ganska hög omsättningströskel innan du måste registrera dig för moms och börja fakturera för det. Ca 1 miljon har jag för mig. Vilket gör att många företag inte fakturerar moms i England. Samtidigt så har de heller ingen avdragsrätt för moms.

Vad gäller bildelar, är det nya eller begagnade? Begagnade varor är ofta inte möjliga att momsa på normalt sätt.

Är det nya delar så är det lite mer märkligt. Men England har en del varor som är befriade från moms. Tror dock inte att det gäller Bildelar. Men det kan ju vara värt att kolla upp om du säljer på den Engelska marknaden. Internationell handel utan moms blir dock tveksam kan jag tycka.

Sedan är det ju så att många företag helt enkelt gör fel också. De kanske skall sälja med moms men gör det inte då de tror att det är ok att fakturera utan moms om man säljer till ett annat land, även om det är inom EU.
E2 Redovisning AB
Svara med citat