Ehandel.se - Visa ett inlägg - Magento eller Prestashop?
Visa ett inlägg

Gammal 2018-11-15, 19:40
Joel Bs avatar
Joel B Joel B är inte uppkopplad
Medlem
Prestaworks.se | kraftfulla e-butiker baserad på PrestaShop

Reg.datum: nov 2009
Joel B is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonkejober Visa inlägg
Battle mellan en Prestashop-leverantör och en Magento-leverantör.

Jag är på din sida Joel, finns fördelar och nackdelar med båda systemen men jag ser inga hinder idag för att koppla på vad jag vill till min Prestashop installation.
En battle tycker jag inte att det är. Däremot är det viktigt att belysa felaktigheter för att inte skapa en skev bild, att jag sedan är partisk i PrestaShop är ju en helt annan sak. :-)

Sanningen är att Magento och PrestaShop är marknadens två största plattformar när det kommer till renodlad e-handel baserat på Open Source, två helt magiska plattor. Jag räknar inte in WooCommerce till detta eftersom det är en add-on till en bloggplattform (Wordpress).

För att besvara Johan_O: Oavsett val av plattform är jag övertygad om att du kommer bli nöjd. Initialt finns det inga specifika begränsningar i vare sig Magento eller PrestaShop under uppstarten, men självfallet kan detta växa fram över tid och i takt med att nya behov uppstår, oavsett vilken av lösningarna du står på.

P.s. Jonas: Det finns kunder på PrestaShop som omsätter +250 MSEK årligen och snittar tusentals beställningar... om dagen.

I all välmening!
Svara med citat