Ehandel.se - Visa ett inlägg - Fraktkostnader
Visa ett inlägg

Gammal 2018-12-13, 09:44
Arne_1921 Arne_1921 är inte uppkopplad
Medlem
deladrulle.se
Delad rulle bifirma till Astrom EDS consulting AB

Reg.datum: jan 2018
Arne_1921 is on a distinguished road
Standard

Jag har lite samma problem. Jag är medlem i Edge och har alltså deras DHL priser men det är ändå dyrt (mkt biligare såklart men...)... Konkurrenter skickar vissa varor med DHL som jag inte ens kan skicka så jag förstår inte riktigt hur det kan skilja så mycket. Det bör ju va väldigt stor skillnad mellan medlemmarna i detta avtal, var man bor, hur mcket och hur ofta man skickar osv osv. Har kikat runt på alternativ men Edge verkar vara billigast, för mig iaf.

Du skickar likt mig från göteborsområdet gissar jag? Synd att det ska vara så dyrt när terminalen ligger på Hisingen...

Tex 20kg paket som har en fraktdrivande vikt på 55kg (typ 0.2kbm i volym) kostar 170kr + moms att skicka! Volymen mäter DHL upp själva och lyckas i regel att alltid hitta större mått än vad jag mäter...

Jag har också ofta endast något enstaka paket och då förstår jag att det blir dyrt. Men den enda merkostnaden DHL har är att dom måste stanna hos mig för att plocka upp ett paket. Hade man kunnat samköra med någon annan borde det gå att få billigare eller ännu bättre om man lämnar på terminal själv. Dessa alternativ verkar dock inte va något som påverkar priset.....

I somras skickade jag mina paket från sommarstället, långt ut på landet, långt in på en grusväg... kostade ju samma om när jag skickar från hemmet som ligger typ 10 meter från vägen där DHL kör förbi dagligen

Senast redigerad av Arne_1921 den 2018-12-13 klockan 09:46.
Svara med citat