Ehandel.se - Visa ett inlägg - Sluta med faktura?
Visa ett inlägg

Gammal 2018-12-22, 00:56
Ekraft Ekraft är inte uppkopplad
Har Ehandel.se som hobby
ingen
N/A

Reg.datum: aug 2013
Ekraft will become famous soon enough
Standard

Jag tänker mig att möbler kanske inte är det mest optimala för ehandel till att börja med. Långa leveranstider, besvärliga transporter, om något blir fel är det dyrt att åtgärda. Höga förväntningar som kund, de skall ju leva med den där möbeln varje dag i många år.

Som konsument vill jag nog se och känna av att man sitter bra i soffan, att soffbordet verkligen har rätt höjd, att köksbordet känns rätt etc. Det saknas ju inte möbelaffärer i Sverige som t.ex. IKEA, Jysk, Mio, EM etc. där jag kan prova.

Men visst, ibland hittar man något snyggt på nätet och tar sig omaket att börja mäta och försöka skapa sig en uppfattning om hur det där passar in. Att jag som kund då skulle beställa en möbel och förskottsbetala den finns ju inte på kartan. Jag vill ha hem den och se att allt är OK, och som först då betalar jag.

Systemet med handpenning känns inte alls rätt för mig som konsument, och jag tror det skrämmer bort fler kunder än du vill bli av med.

Jag tror du skall försöka från andra hållet istället. Vad handlar reklamationerna, strulet och tjafset om. Hur kan du göra processen bättre? Hur kan din kommunikation med kunden förbättras för att undvika negativa upplevelser?
Svara med citat