Ehandel.se - Visa ett inlägg - Köpa trafik, eller organisk?
Visa ett inlägg

Gammal 2019-04-03, 12:41
enat enat är inte uppkopplad
Nyfödd
http://www.enat.se
ENA Trading

Reg.datum: jun 2011
enat is on a distinguished road
Standard Köpa trafik, eller organisk?

Jag håller på och bygger upp en ny sajt som säljer lite prylar, och har suttit och kikat på konkurrensen som finns i samma område, och har märkt att dom lagt ner en hel del pengar på att köpa trafik via Google så att dom rankar högst på en hel del relevanta sökord när annonser visas i ens browser..

Så nu vänder jag mig till er som har erfarenhet kring detta, och byggt ehandel själva kanske.

Vad konverterar bäst, trafik som kommer in via köpta annonser, eller organisk trafik som kommer in pga bra SEO?

Om man har en liten budget, kan man på allvar konkurrera med etablerade bolag som köper massor av klick med extremt väl utförd SEO? Jag skulle ju gissa att svaret är nej eftersom dom första sökresultaten man får är alltid annonserna via Google shopping och textannonser från Google.

I Sverige som är relativt litet, och kanske har begränsad söktrafik överlag (jämfört med t.ex Tyskland eller USA), är det någon större idé att SEO:a kring långa tails, eller är det bättre att satsa rakt upp och ner på huvudtermerna?
Svara med citat