Ehandel.se - Visa ett inlägg - Feedback på ny sajt
Visa ett inlägg

Gammal 2019-05-10, 10:38
LifeOfE LifeOfE är inte uppkopplad
Ny medlem
ingen
Ingen

Reg.datum: nov 2018
LifeOfE is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av George Visa inlägg
Förutom de punkter som webbinnovation nämnde och ett par 404-länkar på förstasidan så laddar sidan fruktansvärt långsamt. Det tar drygt 10 sekunder innan det mesta är färdigladdat, över 40 sekunder om även den stora bilden på nästan 3 MB ska ladda klart.

Google PageSpeed Insights ger 4 poäng av hundra möjliga på mobiler och 21 - 22 poäng på desktop, du vill ha poäng som är en bra bit ovanför 90 för att det ska vara godkänt.

Att sidan laddar så långsamt kan dels leda till att dina besökare tröttnar på att vänta och väljer att lämna sidan, dels till att Google (som gillar sidor som laddar snabbt och då särskilt på mobiler) straffar sidan med en sämre position i sökresultaten.
Tack. Har tänkt på detta själv utan att fatta hur långsam den faktiskt är. Har du några tips på vad jag kan göra?

Det som jag själv ska på är att få ner alla bilder i storlek med hjälp av plugin. Samt kanske i framtiden ha ett annat format än JPEG. Sen ska jag också försöka se om det är någon kod som går att ändra på i hur sidan laddar, får ta hjälp av han som byggt designen.
Svara med citat