Ehandel.se - Visa ett inlägg - Kassasystem, Webbshop, affärssystem i ett?
Visa ett inlägg

Gammal 2019-07-05, 10:19
Marjon Marjon är inte uppkopplad
Ny medlem
Ingen
Airsoftshoppen

Reg.datum: jul 2019
Marjon is on a distinguished road
Standard Kassasystem, Webbshop, affärssystem i ett?

Hej Ehandel.se forum!

Jag är just nu i uppstartsfas av min verksamhet, Det är sjukt mycket att tänka på när man ska göra budget, leta lösningar för min verksamhet.
Jag sliter mig lite i håret då jag söker bland alla e-plattformar och lösningar på affärssystem.

Jag kommer att driva webbshop i förstahand för min lönsamhet. Men jag har också en bana där kunderna kan nyttja mina produkter. Där ute kommer jag sälja det som också finns i webbshoppen, men också lite korv, drick mm samt kostnad för att spela på banan. Jag kommer också åka på andra event och bara göra ren försäljning av förbrukningsmaterial som kunderna behöver.

Så vad jag är ute efter, är en lösning för min webbshop. Där webbshoppen pratar med den fysiska butiken och lagret, där den fysiska delen kan ta kort.

Det är också viktigt att både butik och webbshop och kortläsare pratar med ett bokföringssystem typ Visma, Fortnox. Det känns lite som jag letar efter en enhörning som inte finns.

Det jag själv har kollat på är en kombo av Textalk, Visma och izettler. Men då är det massor av manuellt i mellan.

En annan lösning va att använda mig av kodmyran affärsystem för dom har allt. Men lösning för kort i butik är något dom bygger och det kostar, och deras grundkostnad är hög. För en liten skutt som mig, som behöver allt jag har till lager och arrende av mark.

Mvh
Markus
Svara med citat