Ehandel.se - Visa ett inlägg - Postnord mypack collect
Visa ett inlägg

Gammal 2019-09-03, 18:28
Rasmus123 Rasmus123 är inte uppkopplad
Ny medlem
inget
inget

Reg.datum: sep 2019
Rasmus123 is on a distinguished road
Standard Postnord mypack collect

Hej!

Ska försöka hålla mig kort men måste ändå ge lite bakgrund.

Vi har en e-handel där vi skickar ungefär 1-3 paket om dagen där ungefär 95% av paketen är under 1kg. Vi har tidigare använt oss av postnords "Skicka direkt" tjänst där vi har betalat 63kr för paket upp till 1kg och 95kr för upp till 2kg.

Blev intresserad av Postnords "mypack collect" och "mypack home" tjänst som man kan använda sig av när man är registrerad kund hos dem. Jag ringde och pratade med Postnord och dom berättade lite om tjänsten och sa att mypack collect och mypack home var samma pris som tjänsten vi hade använt oss av innan, alltså 63kr för upp till 1kg. Men fördelen var att vi skulle få all fraktkostnad samlad på en faktura i slutet på varje månad.

Jag tyckte det lät bra och vi började använda tjänsten och var väldigt nöjda, tills fakturan kom. På fakturan har dom tagit betalt 210kr för ett paket! Paketet vägde 0,250kg och var 20x20x11 cm. Dom har tagit betalt för "fraktdragande vikt" 127kr. Sen med moms och en fakturaavgift på 40kr så landade slutsumman på 210kr. För ett paket.

Det jag undrar nu är:

Går postnord alltid på "fraktdragande vikt" när man använder mypack-tjänsterna? Varför skulle man då vilja byta från skicka direkt när det blir mer än dubbelt så dyrt att skicka paket?

Vad har ni för erfarenhet av Postnord?

Vad använder ni er av för tjänst när ni skickar paket under 1kg?

Problemet nu är att vi har hunnit skickat ett gäng paket innan det här kom fram så vi kommer nog att få en tråkig faktura i slutet på månaden. Vi går minus på varje skickat paket när vi betalar sån dyr frakt.

Nu blev inte inlägget så kort ändå.

Tack på förhand!
Svara med citat