Ehandel.se - Visa ett inlägg - Feedback/kritik/tips
Visa ett inlägg

Gammal 2019-10-10, 01:25
George George är inte uppkopplad
Ny medlem
ingen
Egenanställd genom Frilans Finans Sverige AB

Reg.datum: nov 2018
George is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JohannesK Visa inlägg
Hej,

Vi har precis startat upp Everysafe gpslarm – Trygga smarta GPS-larmet och har i nuläget gjort en enkel webshop dit vi drar en del trafik och konverterar till lite affärer. Vad behöver man tänka på, finns det tips på bra läsning/inspiration? På sikt kommer vi behöva utveckla vår sida såklart, men i nuläget vill vi "sälja de jordgubbar vi har". Kom gärna med konstruktiv input om ni har bra tips på läsning, förbättringar etc. Tacksam för hjälp!
Hej!

Beroende på webbläsare och språkinställningar som jag testar med hamnar jag ibland på den engelska versionen av webbutiken där produkten marknadsförs som YachtSafe boat alarm. Innehållet känns lite "still under construction" (inga produkter går att köpa, text på svenska, m.m.) och borde flyttas till en utvecklingsmiljö tills allt är klart för publicering.

Google har dock redan hittat innehållet och skickar trafik till borttagna sidor som ger "404 - Page not found". Dirigerar ni om den trafiken till de svenska sidorna eller till er andra webbutik under .eu-domänen, kan ni kanske rädda lite affärer som annars riskerar att gå förlorade.

Även den svenska webbutiken blandar lite svenska och engelska, bland annat i varukorgen och i sidfoten.

När jag tittar på köpvillkoren samt integritetspolicy:t är dessa upplagda som blogginlägg istället för som vanliga sidor. Upplysningar i stil med "comment form is closed" inger tyvärr inte så mycket förtroende för potentiella kunder; byt inläggen mot sidor istället. Det finns t.o.m. en funktion i WordPress för att skapa en standardsida för integritetspolicy.

Ledsen om jag är lite hård i min kritik, men jag har försökt att vara lite konstruktiv också.