Ehandel.se - Visa ett inlägg - Feedback på vår butik | Varför säljer vi inte?
Visa ett inlägg

Gammal 2019-11-19, 12:30
Dynacube Dynacube är inte uppkopplad
Nyfödd
Igen
DynaCube Design

Reg.datum: dec 2018
Dynacube is on a distinguished road
Standard

Hej!

Fråga er själva!
Kanske bästa frågan är vad är det som gör er unik mot andra e-handlare inom denna kategori produkter? Denna frågan kan hjälpa er hitta svar på vad ni bör arbeta med eller/och investera i.

Hemsidan
När det kommer till hemsidan så finns det massor med arbete!!!

Hemsidan känns svår navigerad svårt att få ett första intryck av hemsidans helhet!

Dock inget fel på leverans och betalnings metod.

*Det jag ser är en lång meny med massor av rader texter (Länkar)
*Det andra är när man kommer in på hemsidan så måste jag scrolla ner för att se de första produkterna som ni säljer.

Här har du förslag på åtgärder som kan få kunder att lite mer på er som i sin tur kan leda till köp!

Många kunder tänker oftast Oseriös hemsida = dåligt företag (vilket det inte alls behöver vara med detta är stor faktor som göra att folk inte vågar köpa på internet)

1.) Jag skulle inte ha ett färg tema som skulle kunna uppfattas fel av t.e.x färgblinda samt med människor som har läs och skriv svårigheter.

2.) Utvalda produkter först på hemsidan ev erbjudanden samtidigt (Banner eller annat format)

3.) Tydligare meny med mindre antal expanderade länkar.

4.) Bättre produkt bilder! (ta in en produktfotograf)

5.) Använd Trustpilot - Upplev effekten av kundomdoemen eller annan tjänst hänvisa även på er egna hemsida.

6.) Om ni inte har pengar till en professionell logotyp eller har svårt att få till färg tema så rekommenderar jag Access to This Page Has Been Blocked där kan ni hitta billiga logotyper och grafiska profiler.

Alla 6 punkter är viktiga och precis som Cesar säger ta hjälp av Googles retail ux playbook eller en webbyrå.

Hör av dig om ni har några problem eller funderingar!
Lycka till