Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 91 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: Daglig hämtning med Posten Logistik #153831
    fenrik
    Deltagare

    @Parvelito 53893 wrote:

    1: Nej, de hämtar inte vid vettiga tidpunkter om man bor där det är lantbrevbärning.
    2: Jag kan väl tycka att om du har 50-100 dagliga försändelser med REK, där du inte kan pruta något på priset, så är en gratis hämtning mycket rimlig, eller i vart fall prissatt med en försumbar kostnad, typ motsvarande bensin i din bil för att åka till FC och lämna in det där.

    1. Dom kommer ju iaf till dig låter det som. Inte fy skam.

    2. mm *host* håller med dig Parvelito. Posten har en annan syn. Verkligen annan syn. Dom begär ett belopp per månad som jag inte alls kan förstå. Det skulle vara billigare att dagligen anlita en DYR budfirma som åker till posten och lämnar godset där.

    Fått det förklarat av en annan ehandelskung att Paket normalt sett hämtas gratis. Men att hämta brev kostar skjortan.

    som svar på: Konvertering (som vanligt) :) #152981
    fenrik
    Deltagare

    kontakta adrelevance.com

    Kommer göra underverk för dina siffror. Flera här som använder, inte för att dem är billiga och lovar guld och massa besökare. Utan för att dom faktiskt tar betalt för att dem gör ett sjuhelsikes bra jobb.

    som svar på: Tips på billig etikettskrivare? Logistiktips? #152517
    fenrik
    Deltagare

    @Rikard 52433 wrote:

    Dustin är cirka en tusenlapp billigare än applog på Zebra GK420D samtliga konfigurationer (och då är Dustin inte ens billigast).

    Hej rikard, köpte min förra veckan o då var det så här
    Vet inte var du kollat?
    Gk420d nätverk
    Dustin 2995
    Tonerlagret 2900
    Applog 2795

    Etiketter 2000st
    Applog 413 kr
    Tonerlagret 510 kr

    som svar på: Tips på billig etikettskrivare? Logistiktips? #152504
    fenrik
    Deltagare

    Zebra gk420d
    Köpt på applog.se
    Även etiketterna där
    Billigast på både skrivaren och etiketterna. Leverans dagen efter.

    som svar på: Marknadsföring på internet? #140829
    fenrik
    Deltagare

    så himla anonym är väl MBFAB, profilen visar ju allt detta

    Om MBFAB

    Din Webbutik
    ingen
    Ditt namn
    Micael Johansson
    Ort
    Bålsta
    Ditt företag
    Mälardalens Bildekor & Foliering AB
    Kön
    Man
    Hur skulle du beskriva dig?
    E-handlare & Leverantör & Sakkunnig
    När började du med e-handel?
    2000
    Omsättning
    5000000
    E-handelsplattform
    EGEN
    Betalväxel & Kortinlösen
    payson
    Logistik
    olika

    som svar på: Ångerrätt vid bruten garantitejp? #139944
    fenrik
    Deltagare

    knepigt men antaligen är ångerrätten förbrukad. som i en elektronikaffär där man köpt spel, skivor med mera. Är “förpackningen” bruten så är varan använd.

    som svar på: Imponerande nyhetsbrev men hur gick det till? #138678
    fenrik
    Deltagare

    @Jonny Elofsson 37210 wrote:

    Gick du till kassan? Fyllde du i kassaforumläret eller liknande utan att du skickade iväg det? Det finns företag som snappar upp adresser från fyllda (men ej skickade) formulär.

    Ingenting sådant

    som svar på: Imponerande nyhetsbrev men hur gick det till? #138677
    fenrik
    Deltagare

    @patrik1972 37195 wrote:

    Är det inte ett brott mot lagen att skicka ett sånt nyhetsbrev?

    Nej. ingen fara

    som svar på: Undersökning om kunder "loggar" in vid köp #137389
    fenrik
    Deltagare

    @Jimmy Öström 35703 wrote:

    Kollade med Svea och dom hade samma sak, jag ska kasta in detta för att minska min tid att kolla om pengar kommit osv.

    Lycka till Jimmy!

    som svar på: Undersökning om kunder "loggar" in vid köp #137245
    fenrik
    Deltagare

    @pyhobby 35684 wrote:

    vi har 10-15% förskottsbetalningar till bankgiro. Jag skulle aldrig ta bort förskottsbetalning, vi har många kunder som känner sig trygga med förskottsbetalning, som inte vill använda sina kortuppgifter på nätet eller betala 29kr fakturaavgift. Det beror nog mycket på vilken kundgrupp man vänder sig till om det är ett lönsamt alternativ eller inte.

    När det gäller inloggning/registrering tror jag det är bra om man har många återvändande kunder. Jag uppskattar att slippa fylla uppgifter igen i alla fall.
    Vi erbjuder båda delar, handla utan konto eller med.

    Att ta till sig tips eller råd är självklart sin egen vinnings eller börda att dras eller ta del av.

    Det viktiga är att erbjuda hela bredden, alla ska kunna handla. Utöver säkerhetstänket så glöm inte bort den stora delen av kunder som faktiskt inte är kreditvärdiga av olika anledningar. Får dem inte handla även om dem betalar i förskott?

    Det handlar mycket om att använda det på rätt sätt. I mitt fall använder jag Klarnas Förskottsfaktura. Vilket innebär att jag inte behöver göra någonting förrens det plingar till “betalt” i klarna online.
    En annan fördel med klarnas förskottsfaktura är att det är en fast avgift per faktura istället fast + procentsats samt att det endast debiteras när någon faktiskt betalat.

    Så för min del, noll risk och noll jobb med att erbjuda förskottsfaktura via klarna. I love it

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 91 totalt)